نظر ACE درباره فواید ترامپولین (بخش دوم)

آیا پرش بر روی ترامپولین موجب کاهش وزن می شود؟

 

تنها ۳۰ دقیقه پرش روزانه بر روی ترامپولین، برای کاهش وزن مناسب است. هر چه ضربان قلب شما بیشتر باشد ( به نفس نفس زدن و خیس عرق شدن فکر کنید)، نتایج بهتری را برای کاهش وزن دریافت می کنید تا این که بخواهید با فکر کردن به یک دو آهسته اما طولانی مدت، خود را از پای درآورید. پس برای کاهش وزن خود، ۳۰ دقیقه در روز روی ترامپولین بپرید.

 

وقتی برای کاهش وزن از ترامپولین استفاده می کنید، می توانید تمام اعضای بدنتان را به شکل متناسبی درآورید و مجموعه ای از مزایای سلامتی را همزمان تجربه کنید. این نکته را فراموش نکنید که پرش روی ترامپولین از سایر ورزش ها لذت بخش تر است و هنگامی که با آن ورزش می کنید، متوجه گذر زمان نمی شوید.

 

بزرگ ترین مزایای ترامپولین این است که استفاده از آن آسان و درعین حال برای کاهش وزن عالی است چون با پرش روی ترامپولین، که یک ورزش با شدت متوسط تا شدید در نظرگرفته می شود، می توانید اثرات فیزیکی مشابه ورزش هایی مثل بسکتبال، فوتبال، دوچرخه سواری یا دویدن را دریافت کنید منتهی در بازه ی زمانی کوتاه تر وسریع تر(ورزش ترامپولین در تهران).

 

به همین دلیل است که کاهش وزن با ترامپولین تا این اندازه خارق العاده است.

 

در تحقیق ACE که انجام شد، کسانی که با ترامپولین ورزش می کردند متوجه شدند که میزان احساساتشان هنگام تمرین با این وسیله، با ورزشی که شدت اندک تا متوسط دارد، یکی است. به هر میزان که بیشتر با ترامپولین ورزش کنید، می توانید کاهش وزن بیشتری داشته باشید!

ورزش با ترامپولین نه تنها به تلاش کمتری نیاز دارد، بلکه برای شروع، فوق العاده آسان است. در ضمن برای تمرین کردن به تجهیزات، آمادگی یا ابزار خاصی نیاز ندارید. کافیست به سرعت روی آن قرار بگیرید و شروع به پریدن کنید، به همین سادگی!

برای اینکه بتوانید تمرینات خود را به سطح بالاتری ببرید، حتی می توانید برخی از تمرینات مخصوص ترامپولین ها را امتحان کنید. فقط به خاطر داشته باشید که قبل از شروع تمرین، ابتدا ۱۰ دقیقه پرش ساده انجام دهید. سپس تلاش کنید تا ارتفاع پرش های خود را افزایش دهید چون، ۱۰ دقیقه پرش با قدرت، اثرات مشابه ۳۰ دقیقه دویدن یا آهسته دویدن را برای شما به همراه دارد.

 

بیشتر بخوانید  هشت روش چربی سوزی با TRX

آناتومی پرش و کاهش وزن

 

هنگامی که شما مشغول پریدن هستید، بدن شما باید سوخت لازم برای عضلات فراهم کند تا بدن شما بتواند به طور مؤثر کار کند. برای تولید این سوخت مورد نیاز، یک سری واکنش ها داخل سلول هایتان اتفاق می افتد که طی آن ها، کربوهیدرات و چربی ذخیره شده در بدنتان تجزیه شده و به عنوان انرژی مورد نیاز عضلات، استفاده می شود (سلام کاهش وزن!).

 

چهار تاثیر عالی ترامپولین

 

  1. هنگام شروع تمرین، عضلات شما به ذخایر گلوکز و آدنوزین تری فسفات (ATP) ضربه می زنند و آن ها را تجزیه می کند تا سوخت مورد نیاز عضلات را تولید کند. از آنجا که بدن شما برای تولید مجدد ATP به اکسیژن نیازدارد، سرعت تنفس شما زیاد می شود تا میزان تصفیه ی اکسیژن در بدن نیز افزایش یابد.
  2. طی این روند، ریه های شما نیز فعال می شوند و سریع تر تنفس می کنید تا با این کار اکسیژن بیشتری دریافت کنید.
  3. در حالی که بدن شما درگیر اکسیژن رسانی به عضلات است، عملکردهای غیرضروری دیگر، مثل عمل هضم در معده کند می شود.
  4. در مغز شما جرقه هایی زده می شود و هشیار تر و مترکز تر عمل می کند. همچنین مغز شما حین ورزش، شرایط را همانند یک موقعیت پر تنش تشخیص می دهد و بدین ترتیب مواد شیمیایی زیادی را در پاسخ به این تنش آزاد می کند. این مواد شیمیایی شامل اندورفین و سروتونین است که باعث می شود در پایان تمرین تان حالت طبیعی داشته باشید.
  5. دمای عضلات اصلی شما افزایش می یابد در نتیجه، رگ های خونی موجود در پوست گشاد می شوند و به شما اجازه می دهند(ورزش ترامپولین در تهران) تا با سرعت بیشتری بدن خود را خنک کنید.

 

بیشتر بخوانید  فواید ترامپولین برای همه سنین

ورزش ترامپولین در تهران

دویدن یا ترامپولین؟

۳۰ دقیقه دویدن می تواند حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ کالری بسوزاند. پرش ساده روی ترامپولین هم به همین میزان کالری می سوزاند. اما اگر هنگام پرش روی ترامپولین حرکات دیگری را نیز بگنجانید، می توانید ۲ برابر مقداری که گفته شد کالری بسوزانید.

 

 عملکرد عضلات هنگام پرش روی ترامپولین به چه صورت است؟

 

پرش روی ترامپولین کل بدن را درگیر می کند و نیروی گرانش تولید شده توسط پرش روی ترامپولین، به عضله سازی و چربی سوزی سریع کمک می کند. انجام این تمرینات روی ساق پاها، ران، بازوها، باسن و عضلات شکمی تأثیر می گذارد. همچنین علاوه بر این مزیت، چابکی و تعادل شما را نیز بهبود می بخشد. عضلات پای شما باید سخت کار کنند تا بتوانند نیروی جاذبه را خنثی کنند و شما را به سمت آسمان هُل دهند.

 

پرش شدید و مداوم به این معنی است که عضلات شما تقریباً بیشتر از هر ورزش دیگری، منقبض و منبسط می شوند. این فرایند، باعث تقویت وکشیده شدن آن ها می گردد. ترامپولین فقط عضلات پا را تحت تأثیر قرار نمی دهد. از آنجا که برای حفظ تعادل و حرکت، خود را در هوا می چرخانید، روی شکم و عضلات اصلی خود نیز کار می کنید .

هر بار که می پرید و دوباره روی سطح ترامپولین بر می گردید، عضلات شکم و کمر با هم منقبض می شوند. در حین پرش، برخی تمرینات ساده ترامپولین را نیز انجام دهید تا کل چربی های بدن خود را به آتش بکشید!

فراموش نکنید که ورزش با ترامپولین، روی عضلات بیشتری از جمله مفاصل، تاندون ها و رباط ها کار می کند . همچنین این ورزش برای افراد مبتلا به آرتروز خفیف، یک ورزش مناسب است و می تواند به کاهش درد مفاصل و آرتروز کمک کند. (خرید انواع ترامپولین خانگی)

 

بیشتر بخوانید  پلایومتریک چیست؟ ورزش قدرتی

ترامپولین چگونه انعطاف پذیری بدن را بهبود می بخشد؟

آیا سال هاست که شما هم نمی توانید هنگام خم شدن دستتان را به نوک پاهای خود برسانید یا هنگام بلند شدن از زمین دچار مشکل می شوید؟ ممکن است به خاطر نیاورید که از چه زمانی بدن شما خشک شد و انعطاف پذیری خود را از دست داده است اما به هر حال انعطاف پذیری بدن شما کاهش یافته است. سن و وزن شما اهمیتی ندارد، شما به راحتی می توانید در خانه انعطاف پذیری خود را بهبود بخشید! و برای این منظور، ترامپولین می تواند یک وسیله ی شگفت انگیز باشد.

 

انعطاف پذیری چیست؟

انعطاف پذیری به دامنه ی حرکتی یک مفصل یا مجموعه ی مفاصل اشاره دارد. این مسئله به طور مستقیم با حرکات بدن شما و این که چقدر راحت می توانید حرکت کنید، ارتباط دارد. انعطاف پذیری ما می تواند در سراسر بدنمان متفاوت باشد که مقدار آن به میزان فعالیت بدنی ما بستگی دارد.(ورزش ترامپولین در تهران) انعطاف پذیری می تواند با افزایش سن بهتر یا بدتر شود.

افزایش انعطاف بدن از چند جهت برای شما مفید است. به طور مثال این امکان را به ما می دهد که آزادانه تر حرکت کنیم و دامنه ی بیشتری از حرکات را انجام دهیم همچنین در انجام فعالیت های روزانه ی خود به مشکل بر نخورید، درد عضلات را کاهش دهید و از آسیب دیدگی مفاصل و سفت شدن عضلات نیز جلوگیری کنید.

 

بخش سوم مقاله آیا می دانید ACE درباره ترامپولین چه نظری دارد؟

دیدگاه‌ها (۰)