بخش سوم تحقیقات ACE درباره جامپ کردن

 اهمیت استفاده از ترامپولین

با استفاده از ترامپولین، شما به راحتی می توانید انعطاف (آموزش حرکات ترامپولین) پذیری خود را در خانه، بدون هیچ گونه راهنمایی حرفه ای و هزینه و بدون توجه به این که چه کسی هستید، تقویت کنید! به دلیل وجود کفی ارتجاعی ترامپولین، می توانید همانند ورزش های یوگا و پیلاتس، حرکات کششی انجام دهید. رمز موفقیت شما در انجام حرکات کششی کوتاه اما روزانه است. این موضوع را به خاطر داشته باشید، یک شبه به یک ژیمناست کار حرفه ای تبدیل نمی شوید اما، تاثیرات اندک آن را می توانید هر روز پس از انجام تمرینات مشاهده کنید.

 

شما احتمالاً با کشش ایستا آشنا هستید. یک بار کشش را ایجاد کنید و حدود ۳۰ ثانیه آن را حفظ کنید. با این حال کشش پویا، که شامل حرکت است نیز مفید می باشد. می توانید آن ها را نیز روی ترامپولین خود امتحان کنید.

 

  1. با یک سری تمرینات پرشی ساده، خود را گرم کنید. سپس، تمرینات کششی مثل اسکات پرشی یا پرش پا باز در هوا را در تمرین این جلسه ی خود بگنجانید.
  2. سعی کنید در هر حرکت، تمرکزتان بر روی کشش یک گروه عضلانی باشد.
  3. و در آخر، با انجام آهسته و پیوسته یک سری حرکات کششی ایستا، تمرین خود را به پایان برسانید.

 

ورزش ترامپولین جهشی

از آنجا که مشکل چاقی در جهان به ابعاد اپیدمی رسیده است، بسیاری از افراد به دنبال ورزش هایی هستند که در عین مفید بودن، سرگرم کننده و جذاب هم باشد تا باعث بهبود وضعیت سلامتی آنها شود. علاوه بر افرادی که قصد دارند سبک زندگی خود را تغییر دهند، علاقه مندان به ورزش در هر سنی به دنبال برنامه های تمرینی مبتنی بر ترامپولین هستند که به عنوان برنامه های جهشی نیز شناخته می شوند.

معمولا همه می دانند که انجام تمرینات ورزشی با ترامپولین ، برای  برگرداندن شما به سایز مناسبتان یک روش عالی محسوب می شود اما، آیا می دانستید این ورزش می تواند باعث افزایش تراکم استخوان، سم زدایی بدن و تحریک سیستم ایمنی بدن نیز می شود؟ به گفته روبین و بولوِر، متخصصان کاهش وزن و نویسندگان کتاب وزن عالی آمریکا، پریدن روی ترامپولین یکی از بهترین و کامل ترین تمرینات هوازی است (آموزش حرکات ترامپولین) که می توانید انجام دهید، زیرا پریدن باعث تقویت عضلات، تاندون ها و رباط ها می شود، همچنین انرژی زیادی را می طلبد.

 

بیشتر بخوانید  فواید ورزش ریباندینگ

آن ها در کتاب خود با بیان این که گرانش زمین در کنار کاهش و افزایش سرعت باعث ایجاد یک فشار مثبت بر روی استخوان ها می شود، می گویند این رویداد موجب افزایش تراکم استخوان در افراد می شود. افزایش تراکم استخوان با استحکام استخوان ها و کاهش میزان شکستگی آن ها ارتباط مستقیم دارد. این مسئله به ویژه برای کودکان و نوجوانان اهمیت دارد. (کاهش وزن با ورزش منظم)

 

سخن براس فیف درباره تاثیرات جامپینگ ها چیست؟

از این طریق افرادی که در حال رشد هستند، می توانند از یک بازی پر جنب و جوش و تمرینات سبکی که ترامپولین ها ارائه می دهند، بهره مند شوند.

براس فیف، نویسنده ی کتاب بازگشت به حال بهتر، اظهار داشت ورزش هایی که طی آن وزن ما بر روی قسمتی از بدن می افتد مانند پرش روی ترامپولین، به محافظت در برابر پوکی استخوان در مراحل بعدی زندگی، کمک می کنند( درحال حاضر آمار مبتلایان به پوکی استخوان در آمریکا رو به افزایش است).

وی در ادامه سخنانش می گوید: ورزش های جهشی، کارآمد ترین و مؤثرترین ورزش هایی هستند که تا کنون توسط بشر ابداع شده است زیرا نه تنها عضلات را تقویت می کند، بلکه باعث تقویت تک تک سلول های بدن (عضلانی و غیر عضلانی) می گردد.

 

بخش اول مقاله آیا می دانید ACE درباره ترامپولین چه نظری دارد؟

دیدگاه‌ها (۰)